Постоянные читатели

среда, 27 февраля 2013 г.

ЗВІТ




ЗВІТ
ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
студентки 4курсу,  групи УА
Григоришиной Катерини Русланівни







Практику проходила у 10 - А класі,  ЗОШ № 38
з 4.02. до 22.02. 2013 р.
Вчитель української мови і літератури Бєльцева Світлана Михайлівна
Керівник практики  Лопатюк Валентина Володимірівна













1.     КІЛЬКІСНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Відвідано 7 уроків учителів (з них  3 уроки мови, 4 уроки літератури)
Відвідано 5 уроків практикантів (з них 4 уроки мови, 2 уроки літератури)
Проведено 6 уроків (з них 3 мови, 2 літератури)
2.     ЗМІСТ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА ПІД ЧАС ПРАКТИКИ
У перший день практики (4.02.2013) я познайомилася із директором загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів №38 імені Н.В.Челнокова Севастопольської міської ради Г.М.Іваницькою, завучем Н.О.Чекердес, вчителями української мови та літератури С.М.Бєльцевою та Т.М.Буцик. Керівник від бази практики, а саме С.М.Бєльцева, у перший день надала календарно-тематичне планування 10 класу, свій розклад та запропонувала ведення уроків з мови та літератури 3 рази  на тиждень (вівторок, середа, четвер).    Упродовж першого тижня практики мною було відвідано 7 уроків, з них 3 уроки з української мови та 4 уроки з української літератури.
  На початку другого тижня я почала самостійно викладати уроки в 10 – А класі з української мови та літератури. Протягом практики я відвідувала уроки інших студентів-практикантів, аналізувала їх помилки, які були допущені при викладанні уроків,  щоб не допускати їх у своїй роботі. Після уроків ми активно обговорювали допущені помилки з керівниками і намагались їх аналізувати.
Під час педагогічної практики я провела 3 уроки з української мови («Складні випадки правопису прислівників. Використання прислівників як засобу зв’язку речень у тексті», «Прийменник. Перехід повнозначних слів у прийменник», «Контрольна робота. Тест з теми «Дієслово. Дієприкметник та дієприслівник як особлива форма дієслів. Прислівник». Контрольне аудіювання»), 1 урок розвитку мовлення («Усний переказ тексту на професійну тему») та 2 уроки української літератури («Новаторство В.Стефаника. Новела "Камінний хрест" - психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості новели», «Особливості стилю письменника. Іван Франко про В.Стефаника. Оцінка критикою»). Готуючись до проведення уроків я мала потребу у наочному матеріалі. Використовувала різні методи та прийоми роботи:  вправи на спостереження, застосовувала метод вправ, проблемно-пошуковий метод. Безпосередньо, переді мною стояла мета – виховувати в учнів любов та повагу до українського слова, чим я і займалась на уроках мови та літератури.
Під час викладання я намагалась залучати до роботи якомога більше учнів, знаходити індивідуальний підхід до кожної дитини.
До кожного уроку готувалась ретельно. Продумувала, які методи та прийоми я буду застосувати на уроці. Писала розгорнуті конспекти уроків.
3.     ОСОБИСТІ ДОСЯГНЕННЯ
Під час педагогічної практики я навчилася:
1)    аналізувати уроки української мови та літератури вчителів та практикантів;
2)    планувати роботу з розвитку мови;
3)    складати розгорнуті плани-конспекти уроків;
4)    перевіряти учнівські роботи різних типів та оцінювати їх (тести, орфографічні диктанти, вправи домашнього завдання).
Проведення уроків з української мови труднощів майже не викликало, складніше було проводити уроки з літератури.
4.     НАЙБІЛЬШІ ТРУДНОЩІ У НАВЧАЛЬНО-ВІХОВНІЙ РОБОТІ
Труднощі, що виникли при проведенні уроків:
1)    важко впоратися з власним хвилюванням;
2)    не виходить бути більш емоційною;
3)    важко працювати з гіперактивними дітьми;
4)    під час розмови з учнями припускалася помилок у мовленні;
5)    перевірка учнівських робіт викликала труднощі, що стосуються розуміння почерку;
6)    велика кількість учнів у класі (25) інколи не давала можливості тримати дисципліну.
Проведення останніх уроків було легшим, тому що в мене з’явилося більше досвіду, вже стали відомими вимоги учителя; знала клас, рівень їх знань; почувала себе більш впевнено, навчилася перебудовувати свою діяльність в разі непередбачених обставин.
5.     ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
Під час проходження практики я закріпила знання, здобуті в школі та університеті та застосувала їх при проведенні уроків.
Педагогічна практика в школі, безумовно, допомогла формуванню моїх поглядів на майбутню професію учителя. Вона принесла мені велике задоволення, насамперед від відчуття реальної ефективності допомоги дітям під час навчальної діяльності.
     На успішність моєї роботи з дітьми позитивний вплив справила, насамперед, здатність знаходити простий людський контакт. А все, що для цього необхідно – такт  і прагнення до взаєморозуміння.
     Особливо хотілось би відзначити допомогу керівників (В.В.лопатюк, С.М.Бєльцева), які майже переживали проведені уроки разом зі мною та надавали корисні поради щодо методичної правильності їх структури.
6.     ПРОПОЗИЦІЇ
При підготовці студентів до практики необхідно звертати увагу на вміння практикантів володіти українською мовою та складати розгорнуті плани-конспекти уроків з української літератури та мови.

Комментариев нет:

Отправить комментарий